چرا از لوله پلی اتیلن آبرسانی استفاده می کنیم؟
نوشته شده توسط : پارس زانوس

لوله پلی اتیلن آبرسانی به خوبی توانسته است در بین کشاورزان جایگاه خودش را پیدا کند. دلایل زیادی برای این رشد و پیشرفت وجود دارد و یکی از آنها، صرفه جویی در آب و بهینه شدن مصرف آن است. فرقی نمی کند که کشاورزان در محیط های خشکسالی یا پرباران مشغول باشند، رساندن آب کافی و اندازه باعث می شود که رشد گیاهان متناسب باشد. اگر بارندگی بسیار بالا باشد، آب‌های باران در محل مناسبی ذخیره می شوند تا در فصل های کم باران از انها استفاده شود. در مناطق خشکسالی هم که میزان ورودی آب به اندازه گذشته نیست، نیاز به راه حل مقرون به صرفه ای هست.

 

ویژگی های لوله پلی اتیلن

برای کشاورز مهم است که آب در لوله ها جریان داشته باشد، به موقع برسد و در زمان مناسب قطع شود. لوله آبیاری و لوله ابرسانی مناسب باعث می شود که آب‌های سطح زمین هدر نروند و در کنار گیاه ریخته شود. برای این کار نیاز به لوله‌کشی هوشمندانه ای است که توسط متخصصان انجام می شود. این لوله کشی ها کمک می کنند که آب از منبع ورودی به نزدیک ترین نقطه از گیاه برسد. به اندازه ای که گیاه در طول روز لازم دارد، آب در کنار آن ریخته شود و بقیه آب درون لوله ها ذخیره شوند.

 

مقاومت در برابر سرما

وقتی در مورد سرما صحبت می کنیم، باید حواسمان باشد که تمام لوله های فلزی و بتنی ممکن است در زمستان یخ بزنند. اگر از لوله دوجداره پلی اتیلن استفاده کنید، و اتصالات مناسبی را برایشان در نظر گرفته باشید، اب درون لوله ها یخ نمی زند. حتی ممکن است که لوله های تک جداره در بعضی مناطق یخ بزنند، اما هرگز نمی شکنند و با کمی گرما، حتماً باز خواهند شد.

مشکلی که در لوله های قدیمی داشته ایم این بوده است که حتماً در فضای باز یخ می زدند و احتمال شکستن هم زیاد بود. لوله های فلزی و بتنی، گزینه خوبی برای فصل سرما نبودند و نیستند. لوله پلی اتیلن درجه یک و مرغوب، اگر با اتصالات مناسب در مسیر لوله کشی قرار گرفته باشند، خیال کشاورز را در فصل زمستان راحت می کند.

 

انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی

لوله پلی اتیلن را باید در دو دسته بندی تک جداره و دوجداره تقسیم کنیم. کاربرد هر کدام از انواع لوله پلی آتیلن آبرسانی در صنعت متفاوت است و نمی‌شود آنها را به جای همدیگر استفاده کرد. قبل از هر کاری باید بدانیم که این لوله‌ها را قرار است در پروژه‌های کشاورزی و آبیاری و انتقال آب درون ساختمان استفاده کنیم یا انتقال فاضلاب و آتش نشانی و انتقال آب زیر دریا به کار می‌روند. هر کدام از این‌ها، نیاز به لوله خودشان دارند و سایز و ابعاد و قطر خودشان را می‌خواهند.  

لوله پلی اتیلن آبرسانی تک جداره

انعطاف پذیری لوله پلی اتیلن آبرسانی، نصب آن را ساده می‌کند. این لوله‌ها به دلیل مقاومت در برابر شرایط محیطی مانند آفتاب سوزان یا سرمای سخت، می‌توانند در روی زمین و حتی زیر خاک کشیده شوند. هیچ کدام از جانوران جونده نمی‌توانند به آن آسیب وارد کنند. شاید یکی از دلایلی که بعضی کشاورزان با دیدن جنس و شکل لوله پلی اتیلن آبرسانی، در مورد استفاده از آن شک می‌کنند، همین جانوران جونده و موذی و شرایط آب و هوایی است.

زمین‌های ناهموار را هم به خوبی پشتیبانی می‌کند و اجازه نمی‌دهد که پستی و بلندی جلوی انتقال آب را بگیرد. درحالی‌که لوله‌های بتونی و فلزی معمولاً در هنگام انتقال در مقابل این مشکل انعطاف پذیر نیستند. کشاورزانی که در زمین‌های سخت کشاورزی می‌کنند، ممکن است از این موضوع نگران باشند.

 

 

مزایای لوله پلی اتیلن تک‌جداره

مزایای خیلی زیادی برای لوله پلی اتیلن آبرسانی تک جداره می‌توانیم بشماریم. انعطاف پذیری و نصب و آسان و... فقط بخشی از این مزایا هستند. در مقابل لوله پلی اتیلن دوجداره، این ویژگی‌ها به چشم می‌آیند و دلیل تفاوتشان هم در همین مزایایی است که نوشته‌ایم:

 

ادامه مطلب در سایت پارس زانوس

 





:: برچسب‌ها: لوله پلی اتیلن, نوار آبیاری, نوار تیپ آبیاری, لوله آبیاری, لوله آبیاری قطره ای, آبیاری قطره ای, لوله کشاورزی ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: